پذیرش 411000 مهاجر جدید

پذیرش 411000 مهاجر جدید



تاریخ : 1400/10/30 ساعت 21:47






خلاصه مطلب: اعلام ظرفیت سطوح مهاجرتی مختلف کانادا در سال 2022 تا 11 فوریه

 

 

تعداد مهاجران سطوح مختلف مهاجرتی کانادا در سال پیش رو 

 

 

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا برنامه سطوح مهاجرت  2022-2024 این کشور را تا 11 فوریه اعلام خواهد کرد.

 

این اعلامیه شامل اهداف مهاجرتی کانادا برای سال جاری و دو سال آینده و همچنین تعداد مهاجران جدیدی است که کانادا تحت برنامه‌های مختلف اقتصادی، خانوادگی و کلاس‌های بشردوستانه  پذیرش خواهد کرد. قرار است در سال 2022 کانادا 411000 مهاجر جدید بپذیرد.

 

از اهداف مهاجرتی سال جاری کانادا استقبال از 241500 مهاجر طبقه اقتصادی است از مسیرهای اکسپرس انتری، برنامه های مهاجرت استانی، برنامه های کبک و سایر مسیرهای اقتصادی که مجموعا 59 درصداز برنامه های مهاجرتی کانادا را تشکیل می دهند.

 

اداره مهاجرت کانادا IRCC به دنبال پذیرایی از 103500 مهاجر طبقه خانواده از طریق برنامه همسران، پارتنرها ، فرزندان و برنامه والدین ، پدربزرگ و مادربزرگها است. این گروه  26 درصد از هدف مهاجرتی امسال IRCC است.

 

تعداد 66000 نفر باقیمانده که قرار است 15 درصد از هدف پذیرش تازه واردان باشند، به دلایل پناهندگی و سایر دلایل بشردوستانه به کانادا مهاجرت می کنند. این نسبت‌ ها از اواسط دهه 1990، زمانی که دولت کانادا تصمیم گرفت برای کمک به کاهش چالش‌های اقتصادی و مالی ناشی از پیری جمعیت کانادا و نرخ پایین زاد و ولد، پذیرش را بر ورودی‌های طبقه اقتصادی متمرکز کند، ادامه یافته است. برنامه های امسال احتمالاً به این نسبت ها پایبند هستند.

 

با این حال، آنچه ممکن است تغییر کند، تعداد کل مهاجرانی است که کانادا در سال‌های آینده برای هدف قرار دادن انتخاب می‌کند. از یک طرف، دولت کانادا ممکن است از اهداف خود راضی باشد و تصمیم بگیرد که آنها را همانطور که هست نگه دارد. این بدان معناست که اکنون که تعداد مهاجران سالانه بیش از 400000 مهاجر است، پذیرش به آرامی افزایش می یابد. برای مقایسه، خط مبنا تا سال 2016 حدود 250000 مهاجر سالانه بود. نکته دیگر این است که دولت کانادا ممکن است بخواهد از افزایش قابل توجه خودداری کند تا بتواند برای مقابله با معوقات خود که در حال حاضر 1.8 میلیون متقاضی اقامت دائم و موقت در لیست انتظار هستند، کوشش کند.

 

از سوی دیگر، فریزر آمادگی خود را برای افزایش بیشتر اهداف بسته به بازخورد سهامداران نشان داده است. وزیر خاطرنشان کرد که به صحبت‌های امثال گروه‌های اجتماعی و کارفرمایان گوش خواهد داد تا ببیند آیا تمایلی به استقبال از مهاجران بیشتر دارند یا خیر.

 

کانادا برای حمایت از بهبود اقتصادی و مالی پس از همه گیری خود به سطوح بالاتری نیاز دارد و برای کاهش کمبود نیروی کار به مهاجران بیشتری نیاز است. اهداف بالاتر را نیز می‌توان به این دلیل توجیه کرد که ممکن است به IRCC اجازه دهند تا تعداد معوقات خود را سریع‌تر جبران کند. بعلاوه، ممکن است اهداف بالاتری برای پاسخگویی به هدف دولت برای اسکان مجدد 40000 پناهجوی افغان ضروری باشد.