پایلوت جدید ساسکاچوان

پایلوت جدید ساسکاچوان



تاریخ : 1400/9/16 ساعت 12:11






خلاصه مطلب: ساسکاچوان برنامه جدید مهاجرتی برای پر کردن نیازهای بازار کار و استخدام نیروهای سطح ورود و نیمه ماهر راه اندازی کرده است

 

ساسکاچوان برنامه آزمایشی جدیدی را برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار کار راه اندازی می کند.

 

🔺 برنامه آزمایشی جدیدی که تحت برنامه نامزدهای مهاجرت ساسکاچوان SINP راه اندازی شده است، با هدف جذب کارگران خارجی برای مشاغل مورد تقاضاست.

 

🔺 مشاغل واجد شرایط تحت پروژه آزمایشی جدید با نام Hard-to-Fill Skills    شامل موقعیت های سطح ابتدایی entry-level هستند که ممکن است به آموزش در حین کار نیاز داشته باشند.

 

برنامه سطح ورودی entry-level و نیمه ماهر چیست؟

 

🔺 این دسته کاندیداهایی هستند که ممکن است واجد شرایط سایر برنامه های مهاجرتی کانادا نباشند ، این بر نامه به برخی از کارگران غیر ماهر اجازه می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند. این کاندیداها باید در یک شغل واجد شرایط در صنعت گردشگری/مهمان‌نوازی، حمل‌ونقل ، یا صنایع فرآوری مواد غذایی، یا در ناکهای شغلی C یا D برنامه توسعه مناطق شمالی استان واجد شرایط باشند.

 

🔺 پروژه آزمایشی Hard-to-Fill Skills   به کارفرمایان ساسکاچوان اجازه می‌دهد تا استعدادها را از سراسر جهان در تعدادی از مناطق کلیدی استان  که در حال حاضر تقاضای بالایی دارد جذب کنند.

 

🔺 بخش‌های مختلفی در استان ساسکاچوان وجود دارد که تقاضای نیروی کار در آن‌ها بسیار بالاست ؛ از جمله بهداشت، تولید، کشاورزی، فناوری، ساختمان، مهمان‌نوازی و خرده‌فروشی. برنامه جدید برای پر کردن کمبود این بخشها تلاش می کند.

 

🔴  جرمی هریسون وزیر آموزش  ساسکاچوان در یک بیانیه خبری گفت:

"تقاضا برای نیروی کار در استان ما شدید است و تنها با پروژه های اقتصادی قابل توجهی که اخیرا در ساسکاچوان اعلام شد، برآورده شده و افزایش می یابد"

"این برنامه آزمایشی جدید تکمیل مهارت‌های سخت که برای ساسکاچوان توسعه یافته است ؛ پیشرفتی در بحث‌های استقلال ما با دولت فدرال است و به کارفرمایان کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری به گزینه‌های بین‌المللی برای استخدام کارگران داشته باشند.

و ضمنا سرمایه گذاری در آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار استانی ما را سبب می شود  در حالی که وارد دوره جدیدی از رشد پاندمی جهانی کرونا می شویم."

 

🔺 دولت ساسکاچوان پروژه آزمایشی جدید برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP) را در 25 نوامبر اعلام کرد و قصد دارد آن را در دسامبر 2021 راه اندازی کند.

 

شرایط و الزامات متقاضی:

 

برای واجد شرایط بودن تحت برنامه آزمایشی جدید، نامزدها باید معیارهای زیر را داشته باشند:

 

🔺 دارای یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی و نامه تایید شغل SINP برای یک شغل واجد شرایط از یک کارفرما در ساسکاچوان

 

🔺 داشتن حداقل سطح مهارت زبان رسمی کانادا

 

🔺 دارا بودن حداقل شرایط تحصیل و تجربه کاری، از جمله حداقل یک سال سابقه کار در شغل مورد نظر یا شش ماه سابقه کار در آن شغل در ساسکاچوان

 

از سوی دیگر، کارفرمایان باید:

 

🔺 نشان دهند که قبل از اقدام به استخدام از طریق پروژه آزمایشی، تلاش های قابل توجهی برای استخدام محلی انجام داده اند.

 

🔺 نشان دادن نیاز و سود برای کسب و کار خود از الزامات کارفرمایان است.

 

🔺 کارفرما باید توان کمک های لازم برای همکاری در فراهم آوردن اسکان و تسویه حساب کارگران را ارائه دهد.

 

🔴 نرخ بیکاری ساسکاچوان کمتر از میانگین ملی است. ارقام اشتغال منتشر شده توسط اداره آمار کانادا برای نوامبر 2021 نشان می دهد که نرخ بیکاری ساسکاچوان در حال حاضر 5.2 درصد است که نسبت به 7.1 درصد در سال گذشته کاهش یافته ، این بسیار کمتر از میانگین ملی 6.0 درصدی است.

 

🔴 در بیانیه اخیر، هریسون گفت که "اقتصاد ساسکاچوان با ایجاد مشاغل بیشتر و کاهش نرخ بیکاری همچنان به قدرت خود ادامه می دهد."

 

"ما در حال تلاش برای رفع کمبود نیروی کار فعلی در بخش‌های خاص از طریق تأمین بودجه برای برنامه‌های آموزش مهارتی و همچنین برنامه آزمایشی جدید مهاجرت مهارت‌های سخت به منظور اطمینان از تداوم این قدرت هستیم.»