ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا



تاریخ : 1400/9/14 ساعت 14:39






خلاصه مطلب: نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا

 

همه چیز در باره ویزای توریستی کانادا

 

🔺 ویزای توریستی کانادا یا  TRV  از نوع ویزاهای موقت به حساب می‌آید. این ویزا را  اداره‌ی مهاجرت کانادا برای افرادی که تبعه‌ی این کشور نیستند و به دلیل دیدار با خانواده، دلایل کاری و شغلی و یا به جهت سپری‌کردن تعطیلات به صورت موقت و قانونی قصد ورود به این کشور را دارند، صادر می‌کند.

 

ویزای توریستی به سه دسته تقسیم می شود:

 

🔺 ویزای یکبار ورود یا سینگل : با اخذ این نوع ویزا، افراد تنها یکبار اجازه‌ی ورود به کشور کانادا را دارند و برای ورود دوباره، باید مجددا اقدام به اخذ ویزا نمایند.

 

🔺 ویزای چندبار ورود یا مالتیپل: اخذ ویزای مولتی یا چند بار ورود به این معناست که دارنده‌ی آن تا ۶ ماه بدون محدودیت، مجاز به اقامت در کانادا است و پس از ۶ ماه کافی است تنها یکبار از کشور خارج شود تا پس از بازگشت ویزای او برای ۶ ماه دیگر تمدید شود. فرد بسته به مدت اعتبار ویزای خود مجاز است به‌کانادا سفر کند. مدت اعتبار ویزا به مدت اعتبار پاسپورت بستگی دارد و با توجه به اینکه پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار دارد بنابراین اعتبار ویزای مولتی کانادا برای ایرانیان  ۵ ساله است.

 

🔺 سوپرویزای کانادا: این ویزا مختص افرادی است که فرزند و یا نوه‌شان به عنوان دعوت‌کننده در کانادا اقامت دائم دارد. در این جا دعوت‌کننده باید مدارکی مربوط به حقوق دریافتی، وضعیت مالیاتی را ارائه دهد. همچنین بیمه‌ی درمانی فردی که دعوت کرده است را حداقل تا یک سال و به ارزش حداقل ۱۰۰هزار دلار  پرداخت کند. مدت اعتبار این نوع ویزا نیز برای ایرانیان ۵ سال است.

 

شرایط لازم  برای اخذ ویزای توریستی کانادا

 

ـ تهیه‌ی پاسپورت معتبر

ـ داشتن سلامت جسمی و روحی

ـ تهیه‌ی مدارک درخواستی از سوی اداره‌ی مهاجرت کانادا

ـ تکمیل فرم‌های مشخصات فردی که از قبل توسط اداره مهاجرت کانادا مشخص شده است.

 

🔺 فرد متقاضی باید با ارائه‌ی دلایل قانع کننده‌ای مانند داشتن خانواده ،کار، سرمایه، نشان دهد تنها قصد سفر به کانادا با هدف مشخصی را دارد و پس از آن به کشورش باز خواهد گشت.

 

🔺 انگیزه‌های بازگشت شخص باید  قادر به راضی کردن افسر اداره مهاجرت کانادا باشد. همچنین متقاضی ویزای توریستی کانادا باید افسر اداره مهاجرت را متقاعد کند که در موعد مقرر و قبل از اتمام اعتبار ویزا ، کشور کانادا را ترک می‌کند.

 

🔺 متقاعد کردن افسر اداره مهاجرت یکی از مهم‌ترین بخش‌های اخذ این ویزا است و همچنین این فرد مسئول تعیین مدت اقامت متقاضی در کاناداست. برای گذر از این مرحله دشوار معمولا نیاز به یک مشاور یا وکیل مهاجرت کانادا می باشد.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

 

🔺 با توجه به این‌که مدت زمان صدور ویزا برای متقاضی ایرانی حداقل ۱۳۰ روز می‌باشد، ارائه‌ی اصل پاسپورت فرد با حداقل شش ماه اعتبار ضروری است. همچنین ارائه‌ی پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها ویزا درج شده الزامی است.

 

ـ ترجمه شناسنامه

ـ اصل فرم دعوت نامه

ـ بیمه مسافرتی

ـ تکمیل فرم مشخصات فردی

ـ رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا

ـ ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر

ـ ترجمه‌ی گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان در صورت همراهی

ـ یک قطعه عکس جدید ۳.۵ در ۴.۵ رنگی با زمینه سفید، از روبه رو وبدون روتوش و اسکن

ـ ارائه‌ی نامه‌ای از بانک که گردش چهارماهه حساب بانکی را نشان می‌دهد

ـ در صورت داشتن گواهی خرید سهام، گواهی سپرده بلند مدت و یا سند ماشین، همگی باید ارائه‌ شوند

ـ ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند

ـ برای افرادی که شاغل هستند، ارائه‌‌ی گواهی اشتغال، ترجمه‌ی حکم کارگزینی و ترجمه فیش حقوقی لازم است

 

روش‌های درخواست ویزای توریستی کانادا

 

🔺 برای درخواست ویزای توریستی از دو طریق می‌توان اقدام کرد. روش اول استفاده از سامانه‌ی اینترنتی و آنلاین اداره مهاجرت کانادا است. روش دوم با استفاده از مراجعه به سفارت‌های کانادا جهت درخواست ویزای این کشور است.

 

🔺 در روش دوم با استفاده از مراجعه‌ی حضوری به یکی از سفارت‌های کانادا  و ارائه‌ی مدارک لازم نسبت به دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنید که پس از ثبت درخواست و دریافت نامه‌ی انگشت نگاری مجددا به سفارت مربوطه مراجعه کرده و کارهای مربوط به انگشت نگاری را انجام می‌دهید، پس از آن باید منتظر دریافت نامه رد یا پذیرش درخواست خود باشید تا در صورت پذیرش با مراجعه به سفارت ویزای خود را دریافت کنید.

 

🔺 با توجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارت ندارد، باید برای درخواست ویزا به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. از جمله این سفارت‌ها می‌توان به سفارت ترکیه، ارمنستان، گرجستان،کویت بحرین و امارات اشاره کرد. کشور ترکیه در دو شهر استانبول و آنکارا نمایندگی دارد.

 

نکته : بخاطر شیوع پاندمی کرونا بسیاری از دفاتر درخواست ویزای کانادا در کشورهای نامبرده بصورت تعلیق در آمده است. ولی دفاتر ترکیه واقع در استانبول و آنکارا ، همچنین دفتر کشور عمان واقع در مسقط فعال می باشند.

 

دلایل اصلی مردودشدن ویزای توریستی:

 

🔺 اگر شما درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید و آفیسر قانع نشود که قصد اصلی شما بازدید از کاناداست، او ویزای کانادا شما را مردود خواهد کرد. دلیل اصلی مردود شدن در ویزای توریستی کانادا هم یکی از عوامل زیر است:

 

ـ نداشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سفر

ـ ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده شما

ـ هدف از سفر برای آفیسر قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که شما قصد اقامت بلند مدت در کانادا را دارید

ـ سابقه سفرهای قبلی شما

ـ نداشتن برنامه درست و مشخص برای سفر

ـ عدم ارسال درست و کامل مدارک و فرمها

ـ پیوندهای شما با کشور مبدأ

 

تراول هیستوری یا سابقه سفرهای قبلی

 

🔺 برای آفیسر خیلی مهم است که سفرهای قبلی شما به سایر کشورها چگونه بوده است؟ عدم وجود تراول هیستوری قوی ممکن است به ریجکت ویزای شما منجر شود زیرا او نمی تواند قبول کند شخصی که سابقه سفرهای توریستی نداشته است اکنون بخواهد بعنوان بازدید کننده به کاناد بیاید. در پروسه اخذ ویزای توریستی تراول هیستوری یکی از مهمترین ملاکها می باشد. تعدد سفرهای شما شانس بسیار بالایی را به ارمغان خواهد آورد. همچنین سفر به کشورهای عضو شینگن و وجود ویزای استرالیا یا امریکا در پاسپورت شما ، امکان قبولی ویزا را به شدت بالا می برد.

 

اثبات دلایل بازگشت (وابستگی Tie)

 

🔺 آفیسر اداره مهاجرت باید از وجود وابستگی های خانوادگی یا شغلی شما در کشورتان مطمئن شود بنابراین مدارک اثبات این وابستگی ها باید به همراه درخواست شما ارسال گردد. مدارک کاری یا بیزینسی و خانوادگی شما بسیار حائز اهمیت است.

 

تمکن مالی

 

🔺 برای اپلای ویزای توریستی باید مدارکی دال بر وجود پول نقد کافی در حسابتان و گردش مالی خود را ارائه دهید.