مشاغل معاف از LMIA

مشاغل معاف از LMIA



تاریخ : 1400/12/8 ساعت 10:17






خلاصه مطلب: در سال 2021، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) بیش از 315000 مجوز کار بدون نیاز به LMIA صادر کرد.

 

گزارش مشاغل برتر  معاف از LMIA کانادا در سال 2021 همراه با استانهای مورد نظر

 

🔺 سال گذشته اکثر کارگران خارجی کانادا تحت برنامه تحرک بین المللی (IMP)مجوز کار دریافت کردند . این برنامه نیازی به ارزیابی مثبت بازار کار کانادا LMIA ندارد.

در سال 2021، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) تنها برای این دسته بیش از 315000 مجوز کار صادر کرد. این در حالی است که برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) حدود 104000 مجوز کار صادر شده را شامل می شود.

 

🔺 تفاوت عمده بین این دو برنامه نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) است. برنامه کارگران خارجی موقت TFWP کارفرمایان را ملزم می کند که تأییدیه LMIA را برای استخدام کارگر خارجی ارائه داده تا نشان دهند هیچ کارگری در کانادا برای انجام شغل مورد نظر در دسترس نبوده و از این رو استخدام کارگر خارجی ضروری است.

 

نکته : برای دریافت هر گونه مجوز کار در کانادا، باید واجد شرایط یک جریان TFWP یا IMP باشید.

 

🔺 مجوزهای کاری IMP از آن جهت به LMIA نیاز ندارند که بطور کامل هدف حمایت از منافع کانادا را دنبال می کنند. چنانچه حرفه و مهارت کارگر خارجی از نظر اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی به نفع کانادایی ها باشد می تواند از این برنامه بهره ببرد.

گاهی کانادا از طریق استخدام متقابل تحت IMP دست به صدور مجوز کار می زند واین زمانی است که کانادا با یک کشور دیگر توافق نامه ای دارد که امکان تبادل کارگران در سراسر مرزها را فراهم می کند.

در اینگونه موارد تأثیر بازار کار خنثی تلقی می شود زیرا کارگران خارجی می توانند فرصت های شغلی در کانادا داشته باشند که کارگران کانادایی نیز در خارج از کشور قادرند به دست آورند.

 

طبق آمار IRCC که به طور منظم و ماهانه در مورد ساکنان موقت و ساکنان دائم منتشر می شود، در سال گذشته بیشترین احتمال را داشتید که دارندگان IMP را پیدا کنید.

 

لیست مشاغل برتر IMP بر اساس 5 استان برتر:

 

انتاریو

مشاغل فنی که غالباٌ در مجوزهای کار انتاریو در لیست IMP ذکر شده بودند بر اساس الویت اهمیتشان:

ـ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

ـ تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی

ـ مهندسان و طراحان نرم افزار

ـ اساتید و مدرسان دانشگاه

ـ پزشکان متخصص

 

بریتیش کلمبیا

ـ مهندسان و طراحان نرم افزار

ـ بازیگران سینما و تأتر و کمدین ها

ـ طراحان گرافیک و تصویرگران

ـ اساتید و مدرسان دانشگاه

ـ تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی

 

کبک

ـ طراحان گرافیک و تصویرگران

ـ اساتید و مدرسان دانشگاه

ـ پس از آن دستیاران آموزشی و پژوهشی پس از دوره متوسطه

ـ پزشکان متخصص

ـ تهیه کنندگان، کارگردانان

ـ طراحان رقص و مشاغل مرتبط

 

آلبرتا

ـ اساتید و مدرسان دانشگاه

ـ ناظران خدمات غذا

ـ دستیاران آموزشی و پژوهشی

ـ آشپزها

ـ رانندگان کامیون حمل و نقل

 

مانیتوبا

ـ قصاب های صنعتی

ـ تهیه کنندگان مرغ و کارگران مرتبط

ـ رانندگان کامیون های حمل و نقل

ـ ورزشکاران

ـ آشپزها

پیمانکاران خدمات کشاورزی

ـ سرپرستان مزرعه

ـ کارگران متخصص دام

 

نحوه دریافت مجوزهای کار معاف از LMIA

 

🔺 موارد گوناگونی برای مجوزهای کار معاف از LMIA وجود دارد. اولین گام برای به دست آوردن آن این است که گزینه های خود را بررسی کرده و مشخص کنید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.

چنانچه برای مجوز کار بازOpen Work Permit  واجد شرایط باشید به شما امکان می دهد هر شغلی را در هر استان کانادا برای هر کارفرمای کانادایی داشته باشید. همه مجوزهای کار باز تحت IMP هستند. گزینه های مجوز کار برای فارغ التحصیلان بین المللی، دانشجویان یا جوانانی از کشورهای خاص با توافقات متقابل با کانادا، همسران کانادایی ها و ساکنان موقت وجود دارد.

 

🔺 همچنین معافیت های LMIA برای متخصصان، سرمایه گذاران و بازرگانان خاصی از کشورهایی که قرارداد تجارت آزاد با کانادا دارند، وجود دارد.

کانادا همچنین برای کارآفرینان واجد شرایط، کارگران ماهر فرانسوی زبان و کارگران در مشاغلی که برای ارتقای منافع کشور کارساز باشند، معافیت هایی ارائه می دهد.