قوانین جدید سفر

قوانین جدید سفر



تاریخ : 1400/9/11 ساعت 12:25






خلاصه مطلب: قوانین جدید سفر به کانادا

 

الزامات جدید سفر به کانادا:

 

🔺 الزامات جدید سفر و محدودیتهای مرزی جدید کانادا از دو روز پیش 30 نوامبر اجرایی شده است.هر کسی که از روش‌های حمل و نقل تحت نظارت فدرال کانادا (شامل قطارهای VIA Rail و Rocky Mountaineer، تمام فرودگاه‌های کانادا، و کشتی‌های مسافربری یا کشتی‌های کروز) استفاده می‌کند باید ثابت کند که در برابر COVID-19 بصورت کامل واکسینه شده است.

 

🔺 نکته :

اول : این قانون درباره  همه مسافران 12 سال و بالاتر لازم الاجراست .

دوم: حمل و نقل جاده ای، مانند اتوبوس، مشمول این سیاست نیست.

 

🔺 قبلا به مسافران اجازه داده می شد به جای اثبات واکسیناسیون کامل، مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش COVID-19 PCR ارائه دهند، اما این قانون دیگر معتبر نیست.

در حال حاضر فقط مسافرانی که به دلایل خاص (مانندلایل پزشکی) نمی توانند واکسینه شوند، قادرند بدون واکسیناسیون کامل وارد کانادا شوند.

 

🔺 اتباع خارجی تا 28 فوریه 2022 بدون نیاز به واکسیناسیون از طریق هوایی می توانند کانادا را ترک کنند. این افراد باید تست پی سی ار منفی ارائه دهند.

نکته : فقط مسافرانی که قبل از 30 اکتبر 2021 وارد کانادا شده اند واجد شرایط این سیاست ویژه هستند.

 

🔺 از 30 نوامبر، مسافران فول واکسینی که کانادا را ترک می‌کنند و ظرف 72 ساعت به کشور بازمی‌گردند، دیگر نیازی به ارائه نتیجه تست پی سی آر ندارند.

این معافیت فقط برای سفر (شهروندان کانادایی، مقیمان دائم یا افرادی که تحت قانون هند ثبت شده اند و کودکان زیر 12 سال) که از طریق هوا یا زمین کانادا را ترک کرده و به کانادا باز می گردند، اعمال می شود.

 

🔺 هر مسافری که بیش از 72 ساعت به خارج از کشور می رود، همچنان باید قبل از آمدن به کانادا، آزمایش PCR اجباری COVID-19 را انجام دهد.

از فوریه سال جاری، کانادا تمام مسافران بین‌المللی ورودی بالای پنج سال را ملزم کرده است بدون توجه به اینکه واکسینه شده‌اند یا نه، آزمایش کووید-19 راانجام دهند.

 

🔺 تاریخ سی ام نوامبر همچنین روزی است که کانادا سه واکسن جدید را به لیست واکسن های موردتأیید خود اضافه می کند . واکسن های زیر در کانادا تایید می شوند:

 

سینوفارم

Sinovac

کوواکسین

Pfizer-BioNTech

مدرنا

AstraZeneca

جانسن/جانسون و جانسون

 

🔺 برای سفر به کانادا و برای اینکه فول واکسین محسوب شوید باید دو دوز کامل واکسنهای نامبرده را حداقل 14 روز قبل از سفر دریافت کرده باشید .

ضمنا نصب اپلی کیشن  ArriveCAN  و ثبت تمامی اطلاعات شخصی و بهداشتی مسافر در آن از این تاریخ از الزامات سفر به کاناداست.