طرح مراقبت از دندان کانادا

طرح مراقبت از دندان کانادا



تاریخ : 1402/1/20 ساعت 12:14






خلاصه مطلب: طرح مراقبت از دندان کانادا که به افراد بیمه نشده در کانادا و خانواده های کم درآمد خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد به زودی اجرایی خواهد شد.

 

🔴 کانادا می خواهد طرح جدید مراقبت از دندان را به زودی اجرایی کند . این طرح کانادایی هایی را که بیمه ندارند پوشش خواهد داد .

در بودجه سال 2023 دولت فدرال قرار است طی 5 سال و از ابتدای سال 2023 مبلغ 13 میلیارد دلار و نیز رقم 4.4 میلیارد دلار برای اجرای طرح مراقبت از دندان در اختیار آژانس بهداشت کانادا قرار دهد.

در راستای طرح مراقبت از دندان ، دولت می گوید شرایط نباید به گونه ای باشد که فرد در آخر ماه بین مراقبت از دندان و پرداخت قبض یکی را انتخاب کند.  به واسطه این طرح کانادایی هایی که بیمه ندارند و درآمد سالانه خانوار آنها کمتر از 90 هزار دلار باشد ، تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار می گیرند. همچنین افرادی که درآمد خانواده آنها کمتر از 70 هزار دلار است ، خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می کنند.

طرح مراقبت از دندان کانادایی ها زیرمجموعه مزایای دندانپزشکی کاناداست که به والدین واجد شرایط برای فرزندان زیر 12 سال نیز کمک هزینه مستقیم و معاف از مالیات ارائه می دهد ؛ برای هر فرزند تا سقف 1300 دلار طی دو سال هزینه دندانپزشکی تعلق می گیرد .