شهرهای برتر جهان

شهرهای برتر جهان



تاریخ : 1401/4/8 ساعت 14:24






خلاصه مطلب: سه شهر کانادا در فهرست بهترین شهرهای جهان در سال 2022

 

سه شهر بزرگ کانادا (کلگری ، ونکوور و تورنتو) در فهرست برترین شهرهای جهان

 

🔵 نتایج رنکینگ سالیانه واحد اطلاعات اکونومیست EUI  و شاخص جهانی زیست پذیری، برای تعیین بهترین شهرهای جهان منتشر شد.در سال 2022 کانادا با داشتن سه شهر در لیست دوازده شهر برتر جهان ؛ برنده این میدان به حساب می آید.

🔺 شهر کلگری معروف به Cowtown  ، برترین شهر کانادا و در این لیست در رتبه سوم جهان قرار دارد .

شاخصهایی چون دسترسی به مراقبت های بهداشتی، میزان فضای سبز، فعالیت های فرهنگی و ورزشی، زیرساخت ها و پایین بودن میزان جرم و جنایت ، برای سنجش 172 شهر جهان مد نظر بوده اند.

نرخ بالای واکسیناسیون کووید-19 و کاهش محدودیت ها نیز در این رتبه بندی نقش داشتند.

 

🔺 اسامی خیلی از شهرهای آمریکای شمالی و اروپای غربی هر ساله در این فهرست دیده می شود. امسال وین اتریش مقام اول را به خود اختصاص داده و پس از آن کپنهاگ دانمارک قرار گرفته  است.  زوریخ سوئیس و کلگری کانادا بطور مشترک در رتبه سوم هستند. کلگری سومین شهر بزرگ کاناداست و با کسب 96.3 امتیاز، نسبت به سال گذشته 15 پله صعود داشته است که دلیل آن، کاهش زود هنگام محدودیت های پاندمی در این شهر می باشد .

🔺 ونکوور امسال با کسب امتیاز 96.1  در جایگاه پنجم قرار دارد و جایگاه هشتم به تورنتوی بزرگ اختصاص یافته است.

اوکلند، نیوزلند در 2022 به رتبه 33 سقوط کرد. در سال 2021 این شهر با مهار کووید-19 و کاهش محدودیت ها بر مشاغل، به زیست پذیرترین منطقه در جهان تبدیل شده و در رتبه اول قرار گرفته بود. گرچه سال گذشته چهار شهر استرالیا در میان ده شهر برتر بودند اما امسال سه شهر بریزبن، آدلاید و پرت در این رتبه بندی قرار ندارند.

شهرهای اروپای غربی و کانادا به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون کووید-19 و کاهش محدودیت های ناشی از پاندمی  و بازگشت به زندگی عادی، در صدر این رتبه بندی قرار دارند. جنگ اوکراین و روسیه در ارزیابی شهرهای دو کشور تأثیر منفی داشته است .

لیست رتبه های شهرهای برتر جهان از قرار زیر است:

 ▪️ 1 . وین، اتریش

 ▪️ 2. کپنهاگ، دانمارک

 ▪️ 3. زوریخ، سوئیس

 ▪️ 3. کلگری، کانادا

 ▪️ 5. ونکوور، کانادا

 ▪️ 6. ژنو، سوئیس

 ▪️ 7. فرانکفورت، آلمان

 ▪️ 8. تورنتو، کانادا

 ▪️ 9. آمستردام، هلند

 ▪️ 10. اوزاکا، ژاپن

 ▪️ 10. ملبورن، استرالیا