سخنرانی وزیر مهاجرت کانادا

سخنرانی وزیر مهاجرت کانادا



تاریخ : 1401/3/31 ساعت 16:54






خلاصه مطلب: نکات کلیدی سخنرانی شان فریزر و مشروح برنامه ها و سیاستهای مهاجرتی سال 2022 به بعد

 

 

نکات کلیدی سخنرانی وزیر مهاجرت کانادا درباره سیاستهای مهاجرتی پیش رو

 

🔴 شان فریزر به بازگشت 115 درصد مشاغل از دست رفته در اثر پاندمی کرونا و قرار گرفتن نرخ بیکاری کانادا در پایین ترین حد خود (در حال حاضر) ، اشاره کرده است .

وی گفت قبل از درگیری جامعه کانادا با نوع Omicron 965000 شغل خالی در کانادا وجود داشته؛ و اکنون همراستا با دولت کانادا در جبران اثرات همه گیری، کارفرمایان فعالانه در صدد پر کردن صدها هزار موقعیت خالی شغلی در سراسر کانادا هستند.

تازه واردان در زمینه هایی که کلید شکوفایی آینده کانادا هستند مانند مراقبت های بهداشتی، علم و تحقیق کمک های اساسی می کنند و کانادا باید از موقعیت خود به عنوان بهترین مقصدانتخابی توسط استعدادهای جهانی، استفاده کند .

 

🔺 پردازش درخواستهای اقامت دائم در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به زمان مشابه سال قبل دو برابر شده که منجر به نهایی شدن  156000 درخواست اقامت دائم و پذیرش 113000 مقیم دائم از ژانویه تا آوریل سال جاری بوده است.

بررسی بیش از 100000 درخواست مجوز کار در سه ماهه اول سال جاری که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل باز هم رشد دوبرابری را نشان می دهد که دقیقا مطابق با نیاز بازار کار و تقاضای کارفرمایان در سراسر کشور است.

 

🔺 شان فریزر به مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد:

کانادا قصد دارد PGWP را برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اخیر تمدید کند و برای کسانی که مجوز کار آنها در سال جاری منقضی شده یا می‌شود، یک مجوز کار آزاد اضافی 18 ماهه صادر کند.

افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد بوده و با دغدغه پایان PGWP خود درگیر هستند و در حال حاضر در بخشهای کلیدی صنعت کانادا کار می کنند می توانند به این ترتیب همچنان به کار ادامه داده و به کسب امتیاز تجربه کانادایی خود، خشنود باشند.

 

🔺 وزیر در باره سیستم اکسپرس اینتری گفت ؛ بعلت محدودیتهای سفر در زمان همه گیری و اختلالات حاصله در پردازش درخواستهای خارج از کشور، مجبور به تغییر روند عادی سیستم شدیم که با توجه به رشد لیست متقاضیان مهاجرت در IRCC از جولای سال جاری قرعه کشیهای عادی از سر گرفته خواهد شد.

 

نوید افزایش ظرفیت پردازش پرونده ها:

🔺 شان فریز همچنین گفت: تعداد پردازش کارگران ماهر فدرال بعلت محدودیتهای سفر به نصف کاهش یافته است و از تقریباً 112,000 در سپتامبر سال گذشته به 48,000 تا مارس سال جاری کاهش داشته که اجبارا بجای آن تازه واردان ماهری که قبلاً به صورت موقت در کانادا کار کرده اند و نیز کسانی که می توانستند مجوز کار آزاد خود را تمدید کنند و یا جزو فارغ التحصیلانی که تحت قوانین انقضایPGWP  قرار داشتند، پردازش شده اند.

اما کانادا مترصد است از ماه جولای این کاهش را جبران کرده و بطور کلی به استاندارد خدمات شش ماهه ای که متقاضیان قبل از همه گیری از آن بهره مند بودند، برگردد.

 

 🔺 از سال 2020، اتباع خارجی که بعنوان بازدید کننده در کانادا هستند، می توانند بدون نیاز به ترک کانادا، برای مجوز کار خاص کارفرما درخواست دهند. وزیر مهاجرت خبر داده؛ این سیاست ا تا فوریه 2023 تمدید شده است.

 

🔺 همچنین ؛ برای اولین بار کانادا یک مسیر اقامت ویژه تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم یا TR به PR را برای طیف گسترده ای از موارد موقت ارائه می دهد. دانشجویان و کارگران در تمام سطوح مهارت های شغلی شامل این مسیر می شوند.

 

🔺 برای کمک به پیوستن اعضای خانواده از مسیر کلاس خانواده ، کاناداارائه مجوزهای کار آزاد به اعضای درجه یک خانواده‌ که درخواست اقامت دائم داده اما در حال حاضر در خارج از کانادا زندگی می‌کنند را شروع کرده است .

 

🔺 متقاضیانی که منتظر نهایی شدن اپلای اقامت دائم خود بوده و درعین حال برای مجوز کار آزاد درخواست داده اند ، می توانند مجوزهای کار آزاد معتبر تا پایان سال 2024 دریافت کنند. این افراد دیگر نیازی به ماندن در کانادا در زمان رسیدگی به درخواست هایشان ندارند.

 

وزیر در پایان گفته است :

رشد اقتصادی خارق‌العاده‌ای که تجربه می‌کنیم از توانایی ما برای یافتن و نگه داشتن کارگران پیشی می‌گیرد، به همین دلیل مهاجرت در حال حاضر از جایگاه مهمی برخودار بوده و به بازگشت اقتصاد ما به پیش از همه گیری کمک می کند.

در عین حال، ما به ارائه فرصت هایی به تازه واردان ماهر از جمله فارغ التحصیلان بین المللی اخیر در کانادا جهت رفع کمبود نیروی کار ادامه خواهیم داد.