تأیید واکسن سینوفارم

تأیید واکسن سینوفارم



تاریخ : 1400/8/30 ساعت 17:31






خلاصه مطلب: به رسمیت شناخته شدن واکسن سینوفارم توسط کانادا و آپدیت جدید قوانین سفر به کانادا

 

تأیید واکسن سینوفارم از سوی کانادا و آپدیت جدید قوانین سفر به کانادا

 

🔴 تایید واکسن سینوفارم  و دو واکسن دیگر یکی از داغ ترین خبرهای یکی دو روز گذشته است البته علاوه بر آن لغو الزام ازمایش کرونا برای سفرهای کوتاه خبری جالب توجه است .

 

🔺 مسافرانی که واکسنهای  Sinovac , Sinopharm , Covaxin  کرونا را دریافت کرده اند از 30 نوامبر 2021 بعنوان افراد بطور کامل واکسینه شده ( فول واکسین ) برای سفر در نظر گرفته می شوند همچنین از این تاریخ به بعد مقیمان دائم و شهروندان کانادایی که پس ازسفرهای کوتاه خود به امریکا به خانه باز می گردند ، نیازی به ارائه نتیجه منفی تست PCR ندارند.

 

🔺 دولت کانادا الزام ازمایش PCR را برای مسافرانی که فول واکسین هستند و پس از 72 ساعت به کانادا باز می گردند لغو می کند اما برای سفرهای خارج از کشور که بیش از 72 ساعت طول بکشد همچنان به نتیجه تست  PCR نیاز است.

 

🔺 اقدامات مرزی ایجاب می کرد که همه مسافرانی که وار کاناد می شوند صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون خود مدرکی مبنی بر منفی بودن PCR که طی 72 ساعت از عبور از مرز زمینی یا پرواز انجام شده است ، ارائه دهند و برای سفرهای کمتر از 72 ساعت مسافران اجازه دارند قبل از حرکت در کانادا تست کرونا را انجام داده ، نتایج را پس از بازگشت ، به کانادایی ها نشان دهند. این قوانین تا 30 نوامبر پا برجاست.

 

🔺 هزینه  PCRبین 150 تا 300 دلار است. تستهای آنتی ژن که معمولا تنها 40 تا 60 دلارهزینه دارند برای ورود به کانادا پذیرفته نمیشوند.

 

🔺 طبق اپدیتهای قبلی افرادی که شهروند یا مقیم دائم کانادا هستند یا دارندگان ویزای کار و ویزای تحصیلی حتی بدون واکسیناسیون کامل اجازه ورود به خاک کانادا را داشتند و سختگیری الزام فول واکسین بودن فقط برای دارندگان ویزای توریستی بود ولی طبق اپدیت جدید همه مسافران باید فول واکسین شوند.

 

الزامات جدید ورود به کانادا

 

🔺 از تاریخ 15 زانویه 2022 گروه های مشخصی ازمسافران که در حال حاضر از الزامات ورود به کانادا معاف هستند در صورتی اجازه ورود به این کشور رادارند که یکی از واکسنهای مورد تایید دولت کانادا را دریافت کرده باشند این افراد شامل :

 

🔺 ـ مسافرانی که قصد دارند در کانادا به خانواده خود ملحق شوند البته بجز افراد زیر 18 سال، اعضای خانواده این مسافران باید فول واکسین و شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند.

 

🔺 ـ دانشجویان خارجی 18 سال و بیشتر

دانشجویان خارجی که فول واکسین باشند اجازه دارند که در هر انستیتو و موسسه آموزشی منتخب استانی یا منطقه ای خود در کانادا حضور یابند.

دانش آموزان زیر 18 سال غیرواکسینه باید در انستیتوی آموزشی انتخابی استانی یا منطقه ای حضور یابند که دارای طرح امادگی مورد تأیید همان منطقه یا استان برای کرونا است .

 

ـ ورزشکاران حرفه ای و اماتور

ـ افراد دارای مجوز کار معتبر از جمله کارگران خارجی

ـ اغلب ارائه دهندگان خدمات ضروری

 

🔺 از 30 نوامبر 2021 مسافران باید برای سفر به کانادا بطو کامل واکسینه باشند .

تا 14 ژانویه 2022 گروه های مشخصی که از محدودیتها معاف بودند میتوانند وارد کانادا شوند حتی اگر غیر واکسینه یا نیمه واکسینه باشند.

 

🔺 از 30 نوامبر همچنین تمام افراد معاف از محدودیتها باید وضعیت واکسیناسیون خود را در ArriveCan مشخص کنند این افراد اگر تا تاریخ 15 ژانویه واکسینه نشوند می توانند رسید ArriveCan را دریافت کنند اما پس از این تاریخ برای دریافت رسید باید فول واکسین باشند وگرنه اجازه سفر ندارند.

 

🔺 از 15 ژانویه 2022 مسافران واکسینه نشده و یا نیمه واکسینه فقط در موارد استثنای زیر قادرند وارد کانادا شوند:

 

🔺 کارگران کشاورزی و فرآوری مواد غذایی ، اعضای نیروی دریایی خارجی ، کسانی که به تازگی اقامت دائم گرفته اند ، پناهندگان تازه اسکان داده شده و غیره .

 

🔺 کودکان واکسینه نشده زیر 18 سال که با والدین فول واکسین خود سفر می کنند نیازی به قرنطینه ندارند اما باید تابع یک سری اقدامات باشند .

 

🔺 اتباع خارجی که بطور موقت در کانادا زندگی می کنند و کسانی که غیر واکسینه یا نیمه واکسینه وارد کانادا می شوند می توانند تا 28 فوریه 2022 کشور رابدون انجام واکسیناسیون ترک کنند . پس از آن تاریخ باید فول واکسین شوند .