بیانیه جدید قوانین سفر

بیانیه جدید قوانین سفر



تاریخ : 1401/3/25 ساعت 21:03






خلاصه مطلب: قوانین جدید سفر و الزامات واکسیناسیون در سفرهای داخلی و خارجی

 

 

قوانین جدید بهداشتی و الزامات واکسیناسیون

در سفرهای داخلی و خارجی

 

دیروز، دولت کانادا اعلام کرد که از 20 ژوئن، الزامات واکسیناسیون را برای سفرهای داخلی و خارجی( هوایی ، ریلی و دریایی ) و کارمندان دولت فدرال به حالت تعلیق در می آورد.

از بیستم این ماه واکسیناسیون برای سوار شدن به هواپیما یا قطار در کانادا الزامی نخواهد بود ولی این تغییر بر اقدامات مرزی تأثیری نمی گذارد و همه مسافرانی که وارد کانادا می شوند ملزم به رعایت الزامات ورود از جمله واکسیناسیون کامل هستند.

در کشتی های کروز که تماس طولانی مدت افراد با یکدیگر ناگزیر است، واکسیناسیون و الزامات بهداشت عمومی سختگیرانه (از جمله پوشیدن ماسک بدون توجه به داخلی یا خارجی بودن سفر) هنوز برای مسافران و خدمه کشتی های کروز ضروری است.

 

استفاده از ماسک در طول سفر برای مسافران در هواپیما یا قطار ( به جز زمانهای کوتاه خوردن و نوشیدن ) اجباری است.

سایراقدامات بهداشت عمومی، مانند پوشیدن ماسک در همه مکانهای عمومی و شلوغ همچنان اعمال می شود.

 

کارکنان بخش حمل و نقل تحت نظارت فدرال

از تاریخ ذکر شده، کارفرمایان در بخش‌های هوایی، ریلی و دریایی تحت نظارت فدرال دیگر ملزم به اعمال سیاست‌های واکسیناسیون اجباری برای کارمندان نخواهند بود.

کارفرمایان مسئول ایجاد شیوه های بازگشت به کار حضوری خواهند بود.

علاوه بر این، دولت کانادا دیگر با مقررات اجباری کردن واکسیناسیون در همه محل‌های کار تحت نظارت فدرال پیش نمی‌رود.

 

شرایط ورود برای سفر به کانادا از خارج

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم که از مقاصد بین‌المللی بازمی‌گردند و واکسیناسیون  کامل ندارند ، همچنان ملزم به ارائه یک نتیجه آزمایش معتبر قبل از ورود،آزمایش‌های مولکولی روز اول و هشتم و 14 روز قرنطینه می باشند.

بعلاوه، مسافرانی که وارد کانادا می شوند، بایداطلاعات کامل خود را ظرف 72 ساعت قبل از ورود به کانادا در ArriveCAN وارد کنند، در غیر اینصورت ممکن است مشمول آزمایش‌های مولکولی روز 1، روز 8، قرنطینه 14 روزه، جریمه یا سایر اقدامات اجرایی شوند.

 

اتباع خارجی

الزامات واکسن برای ورود اتباع خارجی به کانادا بدون تغییر باقی مانده است. اتباع خارجی که به طور کامل واکسینه نشده اند همچنان از ورود به کانادا منع می شوند. با توجه به قوانین جدید، اتباع خارجی واکسینه نشده همچنان می توانند با هواپیما یا قطار کانادا را ترک کنند.