اقامت دائم کانادا بدون جاب آفر

اقامت دائم کانادا بدون جاب آفر



تاریخ : 1400/9/22 ساعت 15:40






خلاصه مطلب: Skills Immigration – International Post-Graduate دریافت اقامت دائم کانادا بدون جاب آفر از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا

 

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: از طریق PNP بریتیش کلمبیا

 

 

🔺 چنانچه مدارک تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم از یک موسسه  آموزشی  واجد شرایط در بریتیش کلمبیا داشته باشید، می توانید بدون پیشنهاد شغلی اقامت دائم کانادا را بگیرید.

فارغ التحصیلان علوم می توانند واجد شرایط درخواست نامزدی برنامه مهاجرت استانی (PNP)  به نام Skills Immigration – International Post-Graduate باشند.

تحت این گروه ، برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) به داوطلبانی که دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا (PhD) در برنامه‌های علوم طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشتی زیر را به پایان رسانده‌اند، اولویت می‌دهد:

ـ کشاورزی؛

ـ علوم زیستی و زیست پزشکی؛

ـ علوم کامپیوتر و اطلاعات و خدمات پشتیبانی؛

ـ مهندسی؛

ـ فناوری مهندسی؛

ـ حرفه های بهداشتی و علوم بالینی مرتبط؛

ـ ریاضیات و آمار؛

ـ حفاظت و پژوهش منابع طبیعی؛

ـ علوم فیزیکی

نکته : این متقاضیان نیازی به داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری فدرال ندارند.

 

شرایط:

🔺 برای واجد شرایط بودن دراین گروه ، باید ظرف سه سال از تاریخی که در رونوشت رسمی شما بعنوان تاریخ فارغ التحصیلی، نشان داده شده است، درخواست خود را به BC PNP ارسال کنید.

همچنین  باید بتوانید نشان دهید که قصد و توانایی زندگی و کار در B.C را دارید. برای مثال، می توانید مدارکی مبنی بر مدت اقامت قبلی یا فعلی خود دراستان را ارائه دهید. همچنین می توانید مدارکی دال بر روابط کاری، تحصیلی یا خانوادگی خود را در B.C ارسال کنید. راه دیگر این است که شرحی از مراحلی که برای اقامت در استان انجام داده اید، مانند یافتن شغل یا مکانی برای زندگی یا مشارکت در جامعه، ارائه دهید.

اگر چه متقاضیان این برنامه نیازی به داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری فدرال ندارند اما کاندیداهایی که واجد شرایط رده SkiIls Immigration - International Post-Graduate بوده و همچنین دارای نمایه اکسپرس انتری فعال هستند، ممکن است بتوانند از اولویت پردازش درخواست PNP  BC و در صورت نامزد شدن، از الویت درخواست اقامت دائم خود بهره مند شوند.

🔺 بریتیش کلمبیا دارای دسته ای است که با سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس انتری دولت فدرال به نام Express Entry BC – International Post-Graduate  مطابقت دارد. در این دسته، داوطلبان باید یک شماره پروفایل اکسپرس انتری معتبر و یک کداعتبارسنجی جستجوی کار IRCC Express Entry علاوه بر الزامات واجد شرایط بودن پایه داشته باشند.

                                    

🔺 به طور کلی ایجاد یک پروفایل اکسپرس اینتری فدرل دارای چندین مزیت است. به کاندیدهای اکسپرس انتری که بر اساس جریان های استانی نامزدی دریافت می کنند، 600 امتیاز اضافی به امتیاز رتبه بندی اکسپرس انتری آنها تعلق می گیرد، که عملاً یک ITA (دعوتنامه درخواست اقامت دائم) را در دور بعدی دعوت نامه اکسپرس انتری که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برگزار می شود، تضمین می کند.

 

🔺 علاوه بر بریتیش کلمبیا، تقریباً همه استان‌ها و مناطق کانادا حداقل یک جریان برنامه نامزد استانی دارند که به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است. بسیاری از این PNP ها به پیشنهاد شغلی نیاز ندارند، از جمله برنامه هایی در انتاریو، ساسکاچوان، آلبرتا و نوااسکوشیا.

دارا بودن پروفایل اکسپرس اینتری فدرال علاوه بر اینکه به استان‌های کانادا اجازه می‌دهد شما را از لیست نامزدهای تحت جریان استانی خود جذب کنند، همچنین شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که تحت برنامه‌های فدرال دعوتنامه درخواست را مستقیماً از IRCC دریافت کنید، به شرطی که الزامات سیستم رتبه‌بندی جامع (حداقل امتیاز قبولی ) را برآورده کنید.