اقامت دائم رانندگان کامیون

اقامت دائم رانندگان کامیون



تاریخ : 1400/9/4 ساعت 15:16






خلاصه مطلب: نیاز شدید بازار کار کانادا به مشاغل رانندگی حمل نقل

 

🔴 نیاز شدید بازار کار کانادا به رانندگان:

 

 

🔺 بطور کلی همیشه و در همه زمانها رانندگان کامیون های حمل و نقل همچنان در سراسر کانادا از نظر ملی و استانی تقاضای بالایی دارند، کاهش رانندگان سیستم تأمین ملی را مختل می کند ، با افزایش روند بهبود اقتصادی کمبود افراد در این حرفه همه جا احساس می شود ، چه در پمپ بنزینها ، چه در عمده فروشیها ، فروشگاه های زنجیره ای و چه در صنایع کلان که حمل و نقل اساس تأمین نیازهای آنان است.

 

🔴 علیرغم مهاجرت بسیاری از رانندگان کامیون های حمل و نقل به کانادا در چند سال گذشته، بازار کار کانادا همچنان با نیاز شدید روبروست. طبق آمار رسمی تا مارس 2022 باید جای خالی حدود 18000 شغل رانندگی در کانادا پر شود، این نیازمندی بازار کار تا سال 2023 به 55000 نیرو می رسد. اتحادیه ترابری کانادا در حال آماده سازی طرح استخدامی سه ساله ، ترویج این صنعت و برجسته سازی فرصتهای شغلی مربوطه است.

 

🔴 یک راننده کامیون می تواند به هر گوشه ای از کانادا سفر کند، دستمزد خوبی کسب کند و از استراحتهای طولانی مابین قراردادهایش لذت ببرد. این شغل یک انتخاب عالی برای هر تازه وارد به کاناداست و شرکت های زیادی وجود دارند که مصرانه در جستجوی استخدام خارجی ها و مهاجران تازه وارد هستند.

 

🔴 رانندگان کامیون های حمل و نقل در لیست NOC کانادا با کد 7511 قرار دارند و واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند.

 

🔴 متوسط ​​حقوق راننده ماشینهای جدید در کانادا 30625 دلار در سال یا 15.71 دلار در ساعت است. درآمدافراد تازه کار از 29250 دلار در سال شروع می شود، در حالی که رانندگان باتجربه تا 43600 دلار در سال درآمد دارند.

گفتنی است که مشاغلی مثل راننده تحویل محلی FedEx با میانگین حقوق ملی: 77240 دلار در سال و راننده تحویل یو پی اس با میانگین حقوق ملی: 84881 دلار در سال در این حرفه فعالیت می کنند.

 

🔺 شرایط شغلی راننده حمل و نقل در کانادا:

ـ معمولاً به اتمام دوره متوسطه نیاز است.

ـ  دانش زبان الزامی است.

ـ آموزش در حین کار ارائه می شود.

ـ ممکن است تکمیل یک دوره آموزشی معتبر راننده تا سه ماه از طریق یک مدرسه حرفه ای یا کالج محلی مورد نیاز باشد.

 

🔺 شرایط دریافت اقامت دائم برای رانندگان:

متقاضیان  باید: حداقل شش ماه با مجوز کار موقت در یک شرکت حمل و نقل ساسکاچوان مورد تایید SINP کار کنید. این مجوز باید توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و بر اساس ارزیابی تاثیر مثبت بر بازار کار (LMIA) کانادا صادر شود.

 

🔺 بهترین مشاغل رانندگی در کانادا:

پیک گرابهاب

درایور تحویل Instacart

راننده تحویل پستی

راننده تحویل خاویار

Uber Eats راننده تحویل

راننده تحویل کشتی

درایور تحویل محلی FedEx با میانگین حقوق ملی: 77240 دلار در سال

درایور تحویل یو پی اس با میانگین حقوق ملی: 84881 دلار در سال

 

🔺 کدام کشورها برای شغل رانندگی مناسب ترند؟

استرالیا

نروژ

ایالات متحده آمریکا

کانادا

سوئیس

سوئد

هلند